Byte av bokningssystem för tvättstuga, bastu & gästlägenhet

Hej grannar,

Nu är det dags att byta ut vårt gamla krånglande system för bokning av tvättstuga, bastu och relax. Det nuvarande bokningssystemet har ställt till problem för flera medlemmar. Tack för att ni varit så tåliga!

Styrelsen har tillsammans med grannföreningarna (Brf Utsikten 2 och Brf Västra hamnplan) i samfälligheten kring tvättstugan och bastun/relaxen enats om att upphandla ett Axema system. Det är samma leverantör och system som för portlåsen. Vi har valt en helt digital lösning utan bokningstavlor. Att installera tre nya bokningstavlor visade sig både dyrt och bli en mer komplex lösning att underhålla.

Nedan finns information om tiderna för bytet av system och särskilt den tidsperiod då bokning inte kommer att kunna ske via något system. Behöver ni boka gästlägenheten den veckan så kontakta styrelsen.

Hälsningar styrelsen för Brf Utsikten 1

 

Information om byte av bokningssystem för tvättstuga, bastu och gästlägenhet

Söderlås har påbörjat arbetet med att byta ut vårt bokningssystem till tvättstuga, bastu samt övernattningslägenhet. Arbetet kommer att pågå fram till och med den 17 februari.

Det nuvarande RCO systemet kommer bytas till ett Axema VAKA system. I och med detta kommer bokningstavlan att tas bort och all bokning kommer framöver att ske på internet via en webbadress.

Hur påverkar detta oss boende?

Bytet kommer att innebära en del buller och stök i och runt tvättstuga, bastu och övernattningslägenhet.

I övrigt kommer allting att fungera som tidigare, förutom under vecka 7, dvs. 13 – 19 februari. Då kommer all bokning vara avstängd eftersom själva bytet kommer att ske.

Bokningar som görs efter vecka 7 i det gamla systemet kommer att försvinna, och vi rekommenderar er att bara göra bokningar i det gamla systemet fram till och med söndagen den 12 februari.

För att övergången ska blir så smidig som möjligt kommer det nya systemet att startas parallellt under vecka 5, 30 januari – 5 februari  Bokningar efter vecka 7 kan då ske via det nya systemet.

Inga nya brickor eller koder kommer att behövas, man använder befintliga brickor precis som innan.

Inloggningar samt webbadress till nya bokningen kommer att meddelas under vecka 5.

Frågor kring bytet

Besvaras i första hand av Janusz Grabowski, janusz.grabowski2019@outlook.com alt. 079 304 80 57. Janusz är ansvarig i styrelsen för bokningssystem, nycklar och parkeringstillstånd.

Skulle det mot förmodan hända något akut som behöver åtgärdas eller något som direkt påverkar pågående arbete så kan ni kontakta Mathias på Söderlås, 070-279 83 09 eller mathias@soderlas.se

2023-01-23

Författare: Webbredaktören

Sjökvarnsbacken 12, 3 tr 070-313 2171