Trivselregler för gästlägenheten

Hur kommer man in i gästlägenheten?

Nyckelskåpet vid gästlägenheten öppnas med samma svarta nyckelbricka som till tvättstugan/relaxen. Var försiktig när du öppnar nyckelskåpet. Undvik att dra i “skåpöppnaren” innan magnetlåset har givit “grön gubbe” med hjälp av brickan. Observera att nyckeln bara kan hämtas ut från kl 14.00 och före kl. 20.00 tillträdesdagen. Nyckeln passar också till entrédörren i trapphuset Sjökvarnsbacken 12.

Lämna tillbaka nyckeln

Nyckeln måste lämnas i nyckelskåpet före kl 13 avresedagen, annars kan nästa hyresgäst inte få ut den! 

Vilken egen utrustning behövs?

Lakan, påslakan, örngott, bad-, hand- och diskhanddukar samt tvål och schampo och toalettpapper behöver medlemmarna hålla med själva. 

Hur är gästlägenheten utrustad?

Där finns en bäddsoffa med plats för två övernattande gäster. I köket finns porslin och bestick för sex personer och i badrummet dusch. Täcken och kuddar finns också i lägenheten men lakan och handdukar tar man alltså med sig till lägenheten. 

Vem städar gästlägenheten?

Den medlem som har bokat har ansvar för att lägenheten är ren och välstädad när gästerna lämnat den. Skulle någonting ta slut/gå sönder var snäll och meddela styrelsen.

Golvet tvättas genom föreningens försorg, men ska dammsugas efter varje enskild bokning. Det finns dammsugare i lägenheten.

Toaletten ska tvättas och badrummet torkas rent. Ingen disk ska lämnas framme.

Lämna lägenheten i det skick som du vill finna den nästa gång du hyr den.
Det är viktigt att meddela styrelsen om lägenheten överlämnas i dåligt skick eftersom det är den som sist hyrt som är ansvarig.

Rökning är inte tillåten i lägenheten! 

Kontakt om felaktigheter och problem med övernattningslägenheten

Felaktigheter i lägenhetens fasta installationer anmäls till Fastighetsförvaltaren Habitek och i övrigt till styrelsen. Misskötsel, saknade och/eller trasiga inventarier samt kvarlämnade persedlar anmäls omgående till styrelsen@utsikten1.se!

Var rädd om vår gästlägenhet!

Om något försvinner eller går sönder ska det inte bli vår gemensamma kostnad att ersätta det trasiga/förvunna. Om medlem inte tar sitt ansvar för gästlägenheten kan det därför tillkomma en avgift. Styrelsen kan också begränsa en viss medlems möjlighet att nyttja gästlägenheten genom att t ex spärra magnetnyckeln. Det är Ditt ansvar som medlem att omgående meddela styrelsen om övernattningslägenheten inte har städats eller har misskötts på något sätt. Det är vår gemensamma trevnad det handlar om, så lämna gästlägenheten i det skick som Du förväntar dig att finna den!

Om något försvinner eller går sönder kan det bli vår gemensamma kostnad att återställa i ursprungligt skick. Om ordningsreglerna inte följs tillkommer en avgift om 500 kronor. Alternativt kan styrelsen begränsa en viss lägenhets möjlighet att nyttja lägenheten genom att t ex spärra magnetnyckeln. Det är Din skyldighet som medlem att omgående meddela styrelsen om övernattningslägenheten inte har städats eller har misskötts på annat sätt. Det är vår gemensamma trevnad det handlar om, så lämna lägenheten i det skick som Du förväntar dig att finna den!