Skador, felanmälan & försäkring

Om du får problem med något i din lägenhet så är det din uppgift att lösa problemet. Givetvis kan du fråga någon granne om de har haft motsvarande problem och på så sätt få hjälp med lösningen.  Vår fastighetsservice/fastighetsförvaltare, Habitek kan också ofta hjälpa till mot ersättning från dig. Du når dem på telefon 08-645 17 00, vardagar mellan 08.00-16.00.

Allt som gäller skador utanför lägenheten (dvs. allmänna utrymmen t.ex. tvättstuga, trapphus, port m.m.) kontaktar du styrelsens kontaktpersoner för fastighetsfrågor om, se anslagstavlan i porten.

Akuta problem som kan göra skada på fastigheten t.ex. vatten- och avloppsproblem ska under kvällar, nätter eller helger anmälas till Securitas jourmontör, tel. 08-657 77 20.

Föreningen har i fastighetsförsäkringen ett bostadsrättstillägg. Detta ger skydd för plötslig och oförutsedd skada på fast egendom i lägenheten samt hushållsmaskiner t.ex. kyl/frys, tvättmaskin m.m. Självrisken är 1 500 kr per skada efter eventuella åldersavdrag. Skadeanmälan görs till Moderna Försäkringar; telefon: 0200-21 21 20, adress: Moderna Försäkringar, Företag & Industri, FE 380, 106 56 Stockholm